Super Clash Bros is a fan-made crossover game with an adventure mode and battle mode. Both modes support up to 4 players. The characters are generally accurate recreations (same abilities, controls, health systems, etc. from their original games, but this is a WIP especially their physics). The levels in adventure mode are remakes from classic games.

The build here is the old version from 2019. There's a newer version available on GameJolt (both versions are still very unfinished).

For now it's local multiplayer only but you can play online via Parsec.

Almost every gamepad should work in the downloadable version.

Let me know any feedback you have. You can follow progress on the Discord server.

If you subscribe to my Youtube channel, click that bell after you subscribe so you can be notified of new videos.

Download

Download
Super Clash Bros (Windows) - 2019 version. New 2022 version is on Gamejolt 103 MB
Download
Super Clash Bros (Linux) 104 MB
Download
Super Clash Bros (Mac) 89 MB

Install instructions

Download this in the itch app so that you always have the most updated version of the game

Development log

View all posts

Comments

Log in with itch.io to leave a comment.

Viewing most recent comments 1 to 40 of 98 · Next page · Last page

does this game still get updated?

lol

carnero

The new 2022 version is unplayable

This game is great! I would love to as the other characters like "The Shredder". Great Game, also just wondering when are you going to finish the other levels and characters?

Thanks! I'm working on it all the time, check the new version on Gamejolt and join the Discord.

(+1)

good game i like micheal jackson :_:

can add 1 upgrade plz

Uh, is this playable on 32 bit

same q here

I really like this game and i hope you update it more

super clash bros can upade plz

(2 edits) (+1)

how do you play local multiplayer?

I could not get it to work

i like the game, but im afraid its been canceled or forgotten about

On discord it's active

hey Dev, can I only play super mario in this version? how to i switch the adventure mode?

I love it

hopefully nintendo won't find this

hi

(+1)

nice game give this a 100...

...out of 10

but when is this gonna be updated again it's 2021

(+1)

I agree with this statement

Try Super Smash Flash 2 if you guys like this game.

11/10

(+1)

I play this every day

hahaha same but we need more updatesssssss

(+1)

IS THIS GAME DEAD OR ANY MORE UPDATES?

play the dowloand ver

(-2)

good luck getting sued

(+1)

GREAT DEMO!!

(-6)

Why the hell is there SMW and S3 sprites here!? They're ugly as Godzilla!

(+2)

if they're as ugly as godzilla then they're beautiful, don't call godzilla ugly

(+1)

noice

is this game dead?

no he has made a "full" beta version only available to backers on his patreon, you can get updates via discord 

is this game abandoned?

Deleted 271 days ago

Under which conditions I'll get the super ability (Super Sonic/Yoshi/Super Mario Star/Link second life). Bcus everytime i play always third player gets 80% chance on them

whit mikle you can jump and then spam attak to fly

(+1)

 plz make new version on web plz i what more characters

get the new version on web plz

super fun

put more fatalities for scorpion pls

fun

i love this game keep up the good work

This is awesome! I cant wait for more characters

(+1)

Best game ever i'm waiting impatiently the next updates

Hey i have some feedback, If you spam x and jump with sonic it will brake the game by brake i mean it makes you very op can you please fix it. 

thanks for telling me this i will now use my sonic main skills along with the glitch do destroy the world hahaha

(1 edit)

when are gonna add the other characters for no n patreon :) ?

when he releases a full version

(2 edits)

i never realized Mario/Luigi's cape could reflect projectiles

is this still alive?

(+4)

yes. working on it almost every day

(+1)

oh that's nice to hear I'm glad.

oh thank god it's not dead this is a really good game

Whatabout

 Super Clash Crossover

(1 edit)

Same project, just different default content.

Viewing most recent comments 1 to 40 of 98 · Next page · Last page